OSNOVNE INFORMACIJE O PROJEKTU NIŠ-BRESTOVAC

REKONSTRUKCIJA JEDNOKOLOSEČNE PRUGE NIŠ – BRESTOVAC
(Niš, Brestovac)
PPF8/EuropeAid/137044/DH/SER/RS

Sektor: Transport

Železnička deonica Niš-Brestovac (deo pruge Niš-Preševo-makedonska granica) pripada južnom delu panevropskog koridora X i od velikog je značaja za regionalni i međunarodni saobraćaj.

Nedostatak mreže i neadekvatno održavanje železničkih pruga u poslednjih 35 godina je glavni razlog postojanja uskih grla i lošeg kvaliteta usluga železničkog saobraćaja u Republici Srbiji. Kako bi se ublažio proces propadanja železničke mreže, i omogućio rad  železničke infrastrukture u ovim uslovima, uspostavljena su ograničenja brzine koja su dovela do smanjenja kapaciteta pruge. Danas je prosečna brzina na pruzi Niš – Brestovac smanjena na 20 do 50km/h.

Predmetna deonica Niš – Brestovac

Ovaj projekat ima za cilj razvoj železničke infrastrukture na ovoj deonici, i to za brzinu od 120km/h. Takođe i integraciju najvažnije međunarodne železničke pruge panevropskog koridora X kroz Srbiju, kojoj pripada i deonica Niš – Brestovac.

Svrha podrške Evropske unije transportnom sektoru u Srbiji je unapređenje održivog ekonomskog rasta i osiguranje interoperabilnosti i povezanosti južnih evropskih država sa ostatkom Evrope. Razvoj integrisane evropske železničke mreže zahteva “interoperabilnost”  (tehničku kompatibilnost) infrastrukture, voznog parka, signalizacije i ostalih podsistema železničkog sistema, kao i jednostavnije procedure za autorizaciju voznog parka kroz železničku mrežu EU.

Tokom godina nacionalne železnice su razvile različite tehničke specifikacije za svoju infrastrukturu. Različite širine koloseka, standardi elektrifikacije i signalno-sigurnosni sistemi otežavaju i pritom poskupljuju kretanje voza iz jedne u drugu državu. Postoje konkretne EU regulative za promovisanje interoperabilnosti i prevazilaženje ovih različitosti.

  • Povećanje kvaliteta i pouzdanosti železničkog panevropskog koridora X kroz Srbiju;
  • Skraćivanje vremena putovanja projektovanom brzinom do 120 km/h;
  • Ostvarivanje uštede u vremenu za putnike usled veće efikasnosti, boljeg rada i tačnosti vozova;
  • Povećanje kapaciteta pruge i saobraćaja (što će doprineti značajnom uvećanju obima putnika i tereta za 25%);
  • Unapređenje bezbednosti i sigurnosti pruge instaliranjem modernog sistema signalizacije i telekomunikacija;
  • Povećanje atraktivnosti železnice i povraćaj tržišnog dela izgubljenog zbog drugih vidova transporta;
  • Obezbeđivanje interoperabilnosti vozova u okviru panevropske železničke mreže;
  • Razvoj održive multimodalne transportne mreže u jugoistočnoj Evropi;
  • Povećanje konkurentnosti međunarodnog teretnog saobraćaja i njegovog potencijala za rast kao pružaoca usluga za evropsku privredu i ekološki prihvatljivu logistiku širom Evrope;
  • Ostvarivanje ciljeva Smernica Unije za razvoj transevropske transportne mreže do 2030;
  • Primena 4. železničkog paketa sastavljenog od 6 zakonskih tekstova izrađenih sa ciljem da se uspostavi jedinstveno tržište za železničke usluge (jedinstveno evropsko železničko područje)
  • Revitalizacija železničkog sektora i konkurentnost u odnosu na ostale vidove transporta;
  • Obezbeđivanje usaglašenosti sa Uredbom za Evropsku železničku mrežu za konkurentni transport tereta EU 913/2010.

U okviru EU PPF programa, tim stručnjaka EU PPF8 projektne jedinice je izradio tendersku dokumentaciju za postupak javne nabavke u skladu sa zahtevima EU PRAG ili IFI kriterijumima i pravilima FIDIC žute knjige i izradiće zahtev za finansiranje radova na deonici Niš–Brestovac ukupne dužine od 23km.

Rekonstrukcija i modernizacija ove deonice na jugu Srbije podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju donjeg stroja i gornjeg stroja pruge Niš–Brestovac, pojedinih staničnih koloseka i perona, kao i putnih prelaza, rekonstrukciju i modernizaciju vodova (kontaktne mreže) i napajanja električnom energijom, rekonstrukciju i modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih instalacija, kao i mostova i propusta, zaštite voda i odvodnjavanja koloseka i stanica. Na ovoj deonici ima 3 stanica i 4 stajališta:

STANICE STAJALIŠTA
  • Međurovo
  • Belotince
  • Doljevac
  • Čapljinac,
  • Malošište
  • Pusta reka (Kočane)
  • Pukovac

Klikom na taster ispod možete preuzeti ili pregledati dokument sa osnovnim informacijama o projektu. Dokumente možete slobodno preuzeti i dalje distribuirati za individualnu upotrebu. Komercijalna reprodukcija i distribucija fotografija i drugih materijala nije dozvoljena bez dozvole EU PPF.

Preuzmite dokument…

Klikom na taster(e) ispod možete pogledati projektne galerije. Fotografije iz galerija su slobodne za individualnu upotrebu. Komercijalna reprodukcija i distribucija fotografija i drugih materijala nije dozvoljena bez saglasnosti EU PPF.

Galerija

pon

uto

sre

čet

pet

sub

ned

-

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

Nema događaja

Da li ste znali?

Pročitajte odgovore na često postavljana pitanja.

Dalje…

Mapa projekata

Pogledajte interaktivnu mapu
PPF projekata

Dalje…

Promocija rezultata razvojne pomoći EU Srbiji

Dalje…