OSNOVNE INFORMACIJE O PROJEKTU NIŠ-BRESTOVAC

REKONSTRUKCIJA JEDNOKOLOSEČNE PRUGE NIŠ – BRESTOVAC
(Niš, Brestovac)
PPF8/EuropeAid/137044/DH/SER/RS

Sektor: Transport

Železnička deonica Niš-Brestovac (deo pruge Niš-Preševo-makedonska granica) pripada južnom delu panevropskog koridora X i od velikog je značaja za regionalni i međunarodni saobraćaj.

Nedostatak mreže i neadekvatno održavanje železničkih pruga u poslednjih 35 godina je glavni razlog postojanja uskih grla i lošeg kvaliteta usluga železničkog saobraćaja u Republici Srbiji. Kako bi se ublažio proces propadanja železničke mreže, i omogućio rad  železničke infrastrukture u ovim uslovima, uspostavljena su ograničenja brzine koja su dovela do smanjenja kapaciteta pruge. Danas je prosečna brzina na pruzi Niš – Brestovac smanjena na 20 do 50km/h.

Predmetna deonica Niš – Brestovac

Ovaj projekat ima za cilj razvoj železničke infrastrukture na ovoj deonici, i to za brzinu od 120km/h. Takođe i integraciju najvažnije međunarodne železničke pruge panevropskog koridora X kroz Srbiju, kojoj pripada i deonica Niš – Brestovac.

Svrha podrške Evropske unije transportnom sektoru u Srbiji je unapređenje održivog ekonomskog rasta i osiguranje interoperabilnosti i povezanosti južnih evropskih država sa ostatkom Evrope. Razvoj integrisane evropske železničke mreže zahteva “interoperabilnost”  (tehničku kompatibilnost) infrastrukture, voznog parka, signalizacije i ostalih podsistema železničkog sistema, kao i jednostavnije procedure za autorizaciju voznog parka kroz železničku mrežu EU.

Tokom godina nacionalne železnice su razvile različite tehničke specifikacije za svoju infrastrukturu. Različite širine koloseka, standardi elektrifikacije i signalno-sigurnosni sistemi otežavaju i pritom poskupljuju kretanje voza iz jedne u drugu državu. Postoje konkretne EU regulative za promovisanje interoperabilnosti i prevazilaženje ovih različitosti.

  • Povećanje kvaliteta i pouzdanosti železničkog panevropskog koridora X kroz Srbiju;
  • Skraćivanje vremena putovanja projektovanom brzinom do 120 km/h;
  • Ostvarivanje uštede u vremenu za putnike usled veće efikasnosti, boljeg rada i tačnosti vozova;
  • Povećanje kapaciteta pruge i saobraćaja (što će doprineti značajnom uvećanju obima putnika i tereta za 25%);
  • Unapređenje bezbednosti i sigurnosti pruge instaliranjem modernog sistema signalizacije i telekomunikacija;
  • Povećanje atraktivnosti železnice i povraćaj tržišnog dela izgubljenog zbog drugih vidova transporta;
  • Obezbeđivanje interoperabilnosti vozova u okviru panevropske železničke mreže;
  • Razvoj održive multimodalne transportne mreže u jugoistočnoj Evropi;
  • Povećanje konkurentnosti međunarodnog teretnog saobraćaja i njegovog potencijala za rast kao pružaoca usluga za evropsku privredu i ekološki prihvatljivu logistiku širom Evrope;
  • Ostvarivanje ciljeva Smernica Unije za razvoj transevropske transportne mreže do 2030;
  • Primena 4. železničkog paketa sastavljenog od 6 zakonskih tekstova izrađenih sa ciljem da se uspostavi jedinstveno tržište za železničke usluge (jedinstveno evropsko železničko područje)
  • Revitalizacija železničkog sektora i konkurentnost u odnosu na ostale vidove transporta;
  • Obezbeđivanje usaglašenosti sa Uredbom za Evropsku železničku mrežu za konkurentni transport tereta EU 913/2010.

U okviru EU PPF programa, tim stručnjaka EU PPF8 projektne jedinice je izradio tendersku dokumentaciju za postupak javne nabavke u skladu sa zahtevima EU PRAG ili IFI kriterijumima i pravilima FIDIC žute knjige i izradiće zahtev za finansiranje radova na deonici Niš–Brestovac ukupne dužine od 23km.

Rekonstrukcija i modernizacija ove deonice na jugu Srbije podrazumeva rekonstrukciju i modernizaciju donjeg stroja i gornjeg stroja pruge Niš–Brestovac, pojedinih staničnih koloseka i perona, kao i putnih prelaza, rekonstrukciju i modernizaciju vodova (kontaktne mreže) i napajanja električnom energijom, rekonstrukciju i modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih instalacija, kao i mostova i propusta, zaštite voda i odvodnjavanja koloseka i stanica. Na ovoj deonici ima 3 stanica i 4 stajališta:

STANICE STAJALIŠTA
  • Međurovo
  • Belotince
  • Doljevac
  • Čapljinac,
  • Malošište
  • Pusta reka (Kočane)
  • Pukovac

Klikom na taster ispod možete preuzeti ili pregledati dokument sa osnovnim informacijama o projektu. Dokumente možete slobodno preuzeti i dalje distribuirati za individualnu upotrebu. Komercijalna reprodukcija i distribucija fotografija i drugih materijala nije dozvoljena bez dozvole EU PPF.

Preuzmite dokument…

Klikom na taster(e) ispod možete pogledati projektne galerije. Fotografije iz galerija su slobodne za individualnu upotrebu. Komercijalna reprodukcija i distribucija fotografija i drugih materijala nije dozvoljena bez saglasnosti EU PPF.

Galerija

pon

uto

sre

čet

pet

sub

ned

-

-

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

Nema događaja

Ekološki saveti

Pročitajte ekološke savete naših stručnjaka.

Dalje…

Ekološki kalendar

Pogledajte kalendar važnih eko datuma.

Dalje…

Pročitajte EU PPF blog.

Dalje…

Da li ste znali?

Pročitajte odgovore na često postavljana pitanja.

Dalje…

Mapa projekata

Pogledajte interaktivnu mapu
PPF projekata

Dalje…

Promocija rezultata razvojne pomoći EU Srbiji

Dalje…